З метою забезпечення прозорості та відкритості своєї діяльності, реалізації права кожного на доступ до публічної інформації, надання інформації за запитами відповідно до Закону України „Про доступ до публічної інформації” (далі – Закон) територіальними органами ГУ ДПС у Запорізькій області забезпечено розгляд документів щодо надання публічної інформації відповідно до Закону, які надійшли поштою, електронною поштою, факсом, телефоном.
Так, станом на 01.10.2020 з початку року до ГУ ДПС у Запорізькій області надійшло 179 таких документів, в т.ч. 54 запитів отримано поштою, 125 – електронною поштою.
Проведений аналіз статусу запитувачів свідчить, що до ГУ ДПС у Запорізькій області надійшло 84 запитів від фізичних осіб, 79 – від юридичних осіб, 16– від об’єднань громадян.
29 запитів надіслано від інших органів виконавчої влади як належному розпоряднику інформації.
Запитувачі, зокрема зверталися з проханням надати інформацію щодо:
- відомостей про третіх осіб;
- стану надходження податків до бюджетів України;
- суми нарахованих податків;
- іншу податкову інформацію.
За наслідками розгляду запитів:
- на 137 запитів дано роз’яснення, надано інформацію;
- по 28 запитах на інформацію було надано роз’яснення, що інформація, яка запитувалась, належить до категорії інформації з обмеженим доступом;
- по 4 заявник відмовився від поданого запиту;
- 3 запитів було перенаправлено належному розпоряднику інформації;
- 7 запитів знаходяться на виконанні.
До уваги запитувачів. З моменту набрання чинності Закону України „Про доступ до публічної інформації” можна визначити основні аспекти реалізації цього Закону, які заслуговують до уваги читачів:
1. Запитувачі інформації ототожнюють такі поняття як запит на отримання публічної інформації, звернення, надання податкової консультації, а також консультації з питань практичного застосування окремих норм законодавства України з питань державної митної справи, при цьому дані категорії звернень є різними за наступними ознаками:
правовими підставами;
визначенням понять;
формами;
строком розгляду;
змістом;
вимогами оформлення;
оплатністю тощо.
2. Згідно із частиною другою статті 2 Закону України „Про доступ до публічної інформації” цей Закон не поширюється на відносини у сфері звернень громадян, які регулюються спеціальним законом, а саме Законом України „Про звернення громадян”.
3. Листи, які за змістом є зверненнями громадян (пропозиції, заяви, скарги тощо) мають бути оформлені з дотриманням вимог Закону України „Про звернення громадян”.
4. Запит на отримання публічної інформації має відповідати вимогам статтей 1 та 19 Закону України „Про доступ до публічної інформації”.