Останнім часом у Запоріжжі проводяться заходи з реорганізації медичних закладів. Для того, щоб всі процедури відбувались у рамках правового поля, необхідно дотримуватися встановлених вимог і правил. Зокрема, значна частина із них стосуються виконання податкового і трудового законодавства.
Аби роз'яснити діючі норми для упередження потенційних порушень, роз'яснити податкові новації та обговорити проблемні моменти в діяльності, фахівці податкової служби області провели виїзну зустріч з комунальними підприємствами медичної сфери.
Відкриваючи засідання, в.о. начальника Головного управління ДПС у Запорізькій області Оксана Федорова підкреслила, що податкова служба робить усе можливе, щоб у платників податків не було прогалин у питаннях, що їх хвилюють. Для цього використовуються різні платформи і механізми взаємодії. І на цей захід були обрані питання, які сьогодні є найбільш нагальними для комунальних підприємств медичної галузі.
Заступниця начальника управління податкового аудиту – начальниця відділу планових перевірок Олена Рулевська розповіла про особливості контрольно-перевірочної роботи під час війни, а також про типові порушення, встановлені за результатами документальних перевірок медичних закладів. Передусім, вони стосуються реєстрації податкових накладних, подання декларацій та сплати ПДВ і земельного податку, направлення звітності неприбуткових організацій тощо.
Які умови перебування підприємств в Реєстрі неприбуткових установ та організацій, на що звернути увагу під час надання звіту про використання доходів неприбуткової організації за 2024 рік – ці та інші питання висвітлила заступниця начальника відділу аналітичної роботи управління оподаткування юридичних осіб Ольга Богданова.
Про особливості адміністрування ПДВ, правильність формування податкових зобов'язань та податкового кредиту в деклараціях, необхідність здійснення перерахунку частки використання товарів та послуг, необоротних активів в оподатковуваних операціях та визнання умовного продажу розповіла заступниця начальника управління оподаткування юридичних осіб – начальниця відділу аналітичної роботи Олена Ганіцька. Вона звернула увагу на достовірність інформації в деклараціях.
Наступний спікер зупинився на важливих моментах в оподаткуванні доходів фізичних осіб. Зокрема, завідувач сектору розгляду звернень платників податків управління оподаткування фізичних осіб Руслан Глибченко в деталях акцентував на утриманні та перерахуванні до бюджету податку на доходи фізичних осіб і військового збору із суми виплаченого доходу, при виплаті заробітної плати за першу половину місяця податковими агентами.
Також важливою темою стало погашення податкової заборгованості перед бюджетом. Про нюанси у цій сфері розповіла заступниця начальника управління по роботі з податковим боргом – начальниця відділу організації стягнення боргу та роботи з безхазяйним майном Оксана Сагайдюк.
Під час сесії запитань-відповідей представники підприємств отримали практичні рекомендації від спікерів податкової служби регіону.