На період дії воєнного стану в Україні та до кінця календарного року, в якому воєнний стан буде припинено або скасовано, вимога до основних засобів щодо неперебування їх у використанні, не застосовується до основних засобів, введених в експлуатацію після набрання чинності Законом України «Про внесення змін до Податкового кодексу України щодо особливостей податкового адміністрування під час воєнного стану для платників податків з високим рівнем добровільного дотримання податкового законодавства».
латники податку на прибуток мають право застосовувати норми, визначені пунктом 43 прим. 1 підрозділу 4 розділу ХХ «Перехідні положення» ПКУ, і до основних засобів, що були у використанні, введених в експлуатацію у період дії воєнного стану в Україні, до дати набрання чинності Законом України «Про внесення змін до Податкового кодексу України щодо особливостей податкового адміністрування під час воєнного стану для платників податків з високим рівнем добровільного дотримання податкового законодавства». Такі платники податку зобов’язані провести інвентаризацію цих основних засобів станом на перше число податкового (звітного) періоду, в якому прийнято рішення про застосування положень пункту 43 прим. 1 підрозділу 4 розділу ХХ «Перехідні положення» ПКУ. При цьому балансова (залишкова) вартість таких основних засобів, розрахована на перше число такого податкового (звітного) періоду, підлягає амортизації протягом мінімально допустимих строків амортизації відповідної групи основних засобів. Положення цього абзацу застосовуються до платників податку на прибуток підприємств, які є виробниками або постачальниками товарів оборонного призначення за державними контрактами (договорами) з оборонних закупівель, виконавцями робіт та послуг оборонного призначення або підприємствами-співвиконавцями зазначених контрактів (договорів) у розумінні Закону України «Про оборонні закупівлі».
Для відображення різниць, які виникають при нарахуванні амортизації основних засобів та нематеріальних активів, використовуються дані додатка АМ «Інформація щодо нарахованої амортизації» до Декларації з податку на прибуток (рядок 1.2.1 АМ додатка РІ до рядка 03 РІ).
У Додатку АМ наявна таблиця «Інформація про результати інвентаризації об’єктів основних засобів станом на 01 число податкового (звітного) періоду 20__ року, в якому прийнято рішення про застосування мінімально допустимих строків амортизації основних засобів, що були у використанні, введених в експлуатацію у період дії воєнного стану в Україні».
У Таблиці відображаються дані проведеної інвентаризації за об’єктами груп 3, 4, 5, 9 основних засобів:
у графі 1 – номер групи основних засобів (3, 4, 5, 9);
у графі 2 – балансова (залишкова) вартість на початок звітного (податкового) періоду;
графа 3 – балансова (залишкова) вартість на кінець звітного (податкового) періоду.
Згідно з приміткою 4 Таблиця заповнюється у разі прийняття рішення про застосування мінімально допустимих строків амортизації основних засобів, що були у використанні, введених в експлуатацію у період дії воєнного стану в Україні.
Більше інформації: https://zir.tax.gov.ua/main/bz/view/?src=ques&id=44734