Згідно із Довідником ознак доходів фізичних осіб, сума заробітної плати, яка не була одержана померлим працівником, та виплачується податковим агентом членам його сім’ї, відображається у додатку 4ДФ до Податкового розрахунку сум доходу, нарахованого (сплаченого) на користь платників податків – фізичних осіб, і сум утриманого з них податку, а також сум нарахованого єдиного внеску для податкових агентів, крім фізичних осіб- підприємців або осіб, які провадять незалежну професійну діяльність або в додатку ФІЗ-4ДФ до Податкового розрахунку сум доходу, нарахованого (сплаченого) на користь платників податків – фізичних осіб, і сум утриманого з них податку, а також сум нарахованого єдиного внеску для податкових агентів, які є фізичними особами-підприємців або особами, які провадять незалежну професійну діяльність, за ознакою доходу «101» із зазначенням ідентифікаційного номера такого померлого працівника.
При цьому, у разі отримання заробітної плати у вигляді спадщини, яка виплачується спадкоємцям нотаріусом відображається ним у додатку 4ДФ до Розрахунку ЮО або додатку ФІЗ-4ДФ до Розрахунку ФОП / НПД за ознаками доходів «113», «114» або «115» в залежності від ступеня споріднення.
У разі смерті платника податку або оголошення його судом померлим чи визнання безвісно відсутнім або втрати ним статусу резидента, податок за останній податковий період справляється з нарахованих на його користь доходів. Відповідно до цього останнім податковим періодом вважається період, який закінчується днем, на який відповідно припадає смерть такого платника податку, винесення такого судового рішення чи втрата ним статусу резидента. У разі відсутності нарахованих доходів податок сплаті не підлягає.
Згідно з Цивільним кодексом України спадкуванням є перехід прав та обов’язків (спадщини) від фізичної особи, яка померла (спадкодавця), до інших осіб (спадкоємців).
Суми заробітної плати, пенсії, стипендії, аліментів, допомоги у зв’язку з тимчасовою непрацездатністю, відшкодувань у зв’язку з каліцтвом або іншим ушкодженням здоров’я, інших соціальних виплат, які належали спадкодавцеві, але не були ним одержані за життя, передаються членам його сім’ї, а у разі їх відсутності – входять до складу спадщини.
Право на спадкування виникає у день відкриття спадщини. Для прийняття спадщини встановлюється строк у шість місяців, який починається з часу відкриття спадщини.
Тобто, якщо за отриманням заробітної плати померлого працівника звертаються члени сім’ї такого працівника, зокрема дружина, чоловік, діти, то роботодавець має право виплатити їм заробітну плату до спливу шестимісячного терміну з часу відкриття спадщини.
Більше інформації: https://zir.tax.gov.ua/main/bz/view/?src=ques&id=44739