Вебпортал працює в тестовому режимі. Зауваження та пропозиції надсилайте на web_admin@tax.gov.ua
diya Єдиний державний
вебпортал електронних послуг
Ключові слова

Яким чином ФОП-платники єдиного податку інформують податкові органи про щорічну відпустку або втрату працездатності?

, опубліковано 12 липня 2023 о 16:15

З метою уникнення порушення терміну щодо сплати авансових платежів до контролюючого органу подається заява:

– щодо періоду щорічної відпустки – до дати початку відпустки;

– щодо терміну втрати працездатності – до 20 числа місяця, наступного за місяцем, у якому закінчився лікарняний (з обов'язковим додаванням витягу з ЕРЛН).

Згідно з пунктом 295.1 та 295.2 статті 295 ПКУ платники єдиного податку першої і другої груп сплачують єдиний податок шляхом здійснення авансового внеску не пізніше 20 числа (включно) поточного місяця.

Нарахування авансових внесків для платників єдиного податку першої і другої груп здійснюється контролюючими органами на підставі заяви такого платника єдиного податку щодо розміру обраної ставки єдиного податку, заяви щодо періоду щорічної відпустки та/або заяви щодо терміну тимчасової втрати працездатності.

Відповідно до пункту 295.5 статті 295 ПКУ платники єдиного податку першої і другої груп, які не використовують працю найманих осіб, звільняються від сплати єдиного податку протягом одного календарного місяця на рік на час відпустки, а також за період хвороби, підтвердженої витягом з Електронного реєстру листків непрацездатності (далі – ЕРЛП), якщо вона триває 30 і більше календарних днів.

Пунктом 295.6 статті 295 ПКУ встановлено, що суми єдиного податку, сплачені відповідно до абзацу другого пункту 295.1 і пункту 295.5 статті 295 ПКУ підлягають зарахуванню в рахунок майбутніх платежів з цього податку за заявою платника єдиного податку.

Помилково та/або надміру сплачені суми єдиного податку підлягають поверненню платнику в порядку, встановленому ПКУ.

Згідно з підпунктом 298.3.2 пункту 298.3 статті 298 ПКУ інформація про період щорічної відпустки і терміни тимчасової втрати працездатності з обов'язковим доданням витягу з Електронного реєстру листків непрацездатності подається за заявою у довільній формі.

Окремого терміну подання заяви щодо періоду щорічної відпустки, заяви щодо терміну тимчасової втрати працездатності та форм даних заяв нормами ПКУ не передбачено.

Слід зазначити, що з 1 жовтня 2021 року відповідно до наказу Міністерства охорони здоров'я України від 01.06.2021 № 1066 "Деякі питання формування медичних висновків про тимчасову непрацездатність та проведення їхньої перевірки" для всіх закладів охорони здоров'я передбачено формування медичних висновків про тимчасову непрацездатність у Реєстрі медичних висновків в електронній системі охорони здоров'я.

Інформацію про сформований листок непрацездатності фізична особа – підприємець може перевірити в особистому кабінеті з використанням вебпорталу Електронних послуг Пенсійного фонду України (в розділі "Мої листки непрацездатності"). Для формування витягу з ЕРЛН необхідно обрати в підменю "Запит на отримання електронних документів", в розділі "Тип звернення" з випадаючого списку – "Витяг з ЕРЛН" та заповнити обов'язкові поля. Отримати сформований витяг можна в розділі "Мої Звернення", вибравши завдання зі статусом "Виконано".