Вебпортал працює в тестовому режимі. Зауваження та пропозиції надсилайте на web_admin@tax.gov.ua
diya Єдиний державний
вебпортал електронних послуг
Ключові слова

Як платнику податків відновити РНОКПП, у разі закриття його на підставі поданої державними органами помилкової інформації про смерть такої фізичної особи?

, опубліковано 01 серпня 2023 о 17:13

У разі якщо встановлено, що в актовому записі про смерть особи, який складено органом державної реєстрації актів цивільного стану, виникла «механічна» помилка, то виправлення такої помилки (внесення змін до актового запису) проводиться відповідним відділом державної реєстрації актів цивільного стану Міністерства юстиції України. Крім того, якщо підставою для внесення змін до актових записів цивільного стану, є рішення суду про оголошення фізичної особи померлою, внесення змін проводиться відділами державної реєстрації актів цивільного стану на підставі рішення суду про оголошення фізичної особи померлою a6o рішення суду про скасування такого рішення суду.

Внесення змін до актових записів цивільного стану здійснюється відповідно до законодавства, яким регулюється питання ведення Державного реєстру актів цивільного стану громадян.

Таким чином, про зміни, які були внесені до актових записів, ДПС може дізнатися, направивши відповідний запит до Державного реєстру актів цивільного стану громадян Міністерства юстиції України. На підставі отриманої відповіді можуть бути внесені відповідні зміни до ДРФО.

Відповідно до підпункту 70.16.4 пункту 70 статті 70 ПКУ органи державної реєстрації актів цивільного стану подають контролюючим органам інформацію про фізичних осіб, які померли (для закриття реєстраційних номерів облікових карток платників податків).

Пунктом 3 розділу VI Положення про реєстрацію фізичних осіб у Державному реєстрі фізичних осіб - платників податків, затвердженого наказом Міністерства фінансів України від 29.09.2017 № 822 визначено, що внесення до Державного реєстру фізичних осіб - платників податків інформації про закриття реєстраційного номера облікової картки платника податків у зв’язку зі смертю проводиться у разі:

отримання ДПС із Державного реєстру актів цивільного стану громадян інформації про фізичних осіб, які померли, у порядку подання інформації Міністерством юстиції України відповідно до законодавства;

подання до будь-якого контролюючого органу державним органом, родичами, спадкоємцями, іншими особами заяви-повідомлення у довільній формі та копії свідоцтва про смерть чи витягу з Державного реєстру актів цивільного стану громадян.