Вебпортал працює в тестовому режимі. Зауваження та пропозиції надсилайте на web_admin@tax.gov.ua
diya Єдиний державний
вебпортал електронних послуг
Ключові слова

Чи можливо надати через Електронний кабінет Заяву про добровільну участь у системі загальнообов'язкового державного пенсійного страхування (одноразова сплата єдиного внеску)?

, опубліковано 19 грудня 2023 о 13:10

Відповідно до абзацу першого частини третьої статті 10 Закону України від 08 липня 2010 року № 2464-VI "Про збір та облік єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування" платники, які мають право на добровільну сплату єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування, подають до контролюючого органу за місцем проживання відповідну Заяву про добровільну участь у системі загальнообов'язкового державного соціального страхування або про добровільну участь у системі загальнообов'язкового державного пенсійного страхування (одноразова сплата єдиного внеску) в порядку та за формою, встановленими центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну фінансову політику, за погодженням з Пенсійним фондом та Фондом загальнообов'язкового державного соціального страхування України на випадок безробіття.

Згідно з підпунктом 1 пункту 3 розділу V Інструкції про порядок нарахування і сплати єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування, затвердженої наказом Міністерства фінансів України від 20.04.2015 № 449, особа, яка виявила бажання брати участь у системі добровільного страхування, подає до контролюючого органу за місцем проживання у паперовому або електронному вигляді Заяву за формою згідно з додатком 3 до Інструкції № 449, копію трудової книжки (за наявності); виписку з системи персоніфікованого обліку (ОК-5); копію документа, що посвідчує особу, а члени особистого селянського господарства надають також документ, що підтверджує їх членство в такому господарстві.

Електронна форма Заяви згідно з додатком 3 до Інструкції № 449 за ідентифікатором форми F1309401 розміщена на вебпорталі ДПС за посиланнями: Головна/Електронна звітність/Платникам податків про електронну звітність/Інформаційно-аналітичне забезпечення/Реєстр електронних форм податкових документів/Реєстр електронних форм податкових документів (перелік сервісних запитів) для фізичних осіб та Головна/Електронний кабінет/Бланки звітності.

Порядок функціонування Електронного кабінету визначається наказом Міністерства фінансів України від 14.07.2017 № 637 "Про затвердження Порядку функціонування Електронного кабінету".

Вхід до Електронного кабінету здійснюється за адресою: https://cabinet.tax.gov.ua, а також через вебпортал ДПС.

Доступ до приватної частини Електронного кабінету надається після проходження користувачем електронної ідентифікації онлайн з використанням кваліфікованого електронного підпису будь-якого Кваліфікованого надавача електронних довірчих послуг, через Інтегровану систему електронної ідентифікації – id.gov.ua (MobileID та BankID), за допомогою Дія Підпис або "хмарного" кваліфікованого електронного підпису.

В режимі "Введення звітності" приватної частини (особистого кабінету) Електронного кабінету користувач може створити, заповнити, відредагувати, підписати та надіслати Заяву за формою згідно з додатком 3 до Інструкції № 449 в електронній формі за ідентифікатором форми F1309401.

Покрокова інструкція щодо створення електронних документів за допомогою режиму "Введення звітності" розміщена у відкритій частині Електронного кабінету в розділі "Допомога".