У рамках проєкту "Діалог влади та бізнесу" у Запоріжжі відбулася чергова зустріч, присвячена актуальним змінам у податковому законодавстві. Захід пройшов під керівництвом заступниці голови облдержадміністрації Оксани Матвіїшиної та за участю представників обласної влади, податкової служби регіону, територіальних громад, профільних організацій та представників бізнес-спільноти.
На початку засідання начальниця Головного управління ДПС у Запорізькій області Оксана Федорова розповіла про відкриття Офісів податкових консультантів, основна мета яких полягає у підвищенні якості податкових послуг та інформування платників, а також запевнила запоріжців у тому, що тільки-но стабілізується безпекова ситуація, запорізький офіс розпочне свою роботу.
«На даний час, аби вам було простіше орієнтуватися у податкових питаннях та уникати порушень законодавства, ми підсилили роботу наших гарячих ліній. Також у нас продовжують працювати Комунікаційна платформа та Консультаційний центр з питань реєстрації податкових накладних. Обирайте найбільш зручний для себе сервіс та звертайтеся за консультацією», - наголосила очільниця податкової служби регіону.
Окремий блок діалогу був присвячений проведенню перевірок. Оксана Федорова акцентувала, що податкова служба вдосконалює систему аудиту, застосовуючи ризик-орієнтований підхід, що дозволяє зосереджувати контроль лише на підприємствах із високою ймовірністю порушень, даючи змогу чесному бізнесу працювати без зайвих перевірок.
Начальниця управління податкового аудиту Олена Рулевська детально зупинилася на реалізації мораторію на перевірки. Вона також розповіла про основні джерела інформації для податкової, включаючи звернення громадян та дані з реєстрів. Спікерка наголосила на найпоширеніших порушеннях, які виявляються під час фактичних перевірок, таких як незастосування касового апарату або програмного РРО при готівкових розрахунках або використання нелегальної праці.
Начальниця управління з питань виявлення та опрацювання податкових ризиків Вікторія Кулініч представила ключові нововведення Постанови Кабміну №1048, що набрала чинності 27 вересня, та зупинилася на змінах у порядку зупинення реєстрації податкових накладних, що спрямовані на підвищення прозорості та автоматизацію процесів для платників ПДВ. Серед новацій – розширення ознак безумовної реєстрації податкових накладних та збільшення обсягу постачання для автоматичного моніторингу.
Про актуальні зміни у податковому законодавстві розповіла начальниця управління правового забезпечення Ольга Лисенко. Вона повідомила, що Законом України №4536-ІХ від 16 липня 2025 року передбачено застосування податкової знижки для учасників бойових дій та осіб з інвалідністю внаслідок війни на витрати за оренду житла. Крім того, він зобов'язує податкових агентів сплачувати податок на доходи фізичних осіб та військовий збір за військовополонених. Також вона відзначила, що відтепер квартальний звітний період для подання звітності з ПДФО та єдиного внеску запроваджено для фізичних осіб-підприємців та осіб, які займаються незалежною професійною діяльністю, за найманих працівників, а також для приватних нотаріусів. Крім того, були обговорені зміни щодо подовження до 2028 року застосування касового методу для низки компаній, що надають комунальні та енергетичні послуги, та запровадження фінансових санкцій за безоплатне розповсюдження тютюнової сировини.
У ході зустрічі підприємці отримали роз'яснення щодо змін, що дозволить їм уникнути помилок та мінімізувати податкові ризики. Учасники також мали можливість поставити запитання та отримати відповіді від представників податкової служби.
Фотоматеріали по темі